För liten mage

Självklart så låg bebis på snedden i magen idag. Så barnmorskan mättte sf-måttet till 29 cm. Den blev på lägre streckat av kurvan, vilket tydligen inte är så bra. Vi diskuterade lite när jag va där, men hon sa att eftersom det iaf gått uppåt, även om det är lite, så va inte ett nytt ultraljus nödvändigt. Men sen ringde hon igen när jag va på affären och sa att hon hade visat kurvan för läkaren, och att läkaren i sin tur tyckte att det va nödvändigt att göra en tillväxtkoll. Så nu kommer vi få en remiss till ett nytt UL i alla fall. Jaja, Honsa får lov att följa med så jag slipper köra själv in till stan. Annars såg allt bra ut, lite högre blodtryck än vanligt men så ska det ju va.

Letade lite efter present och så innan jag va till MVC och käkade lunch på ett fik. Hittade inte så mycket däremot.

Efter MVC va jag till flygfyren och handlade. Konstigt nog blev summan högre nu än förra gången. Även om kassorna va tommare. Inte så ekonomisk shopping alltså. Men men, jag handlade massa till helgens bak och sånt.

Chippe kom dit och lämnade Sebbe, som för en gångs skull verkade lite glad över att få komma hem till oss. Det är så mycket roligare än att man inte är vatten värd när han kommer.

Lillebror Fredde va i Norrtälje, så vi passade på att ta en fika med honom innan vi åkte hemåt. Mysigt att sitta på uteservering!! Då känns det verkligen lite mer vår.


Kommentarer
Postat av: Carro

När ska du på tillväxt UL?

2009-04-07 @ 16:21:24
URL: http://saganomcaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0