Helgen i bilder =)

Jag fick varorna från kakburken i tid. Tur för annars hade baket inte blivit riktigt lika lyckat som det nu blev.


Så började jag med att baka biskvier. Det va lite svårt tills man hittade snitsen, och jag skulle ha gjort de lite mindre. Men goda, det blev dom.

Bottnar

De såg ut ungefär som rymdmonstren i simpsons


Honsas fick några hjärtan så vi visste vilka som va mjölkfria


Sen blev det en toscapaj och en mjölkfri cheescake


Den blev väldigt omtyckt, så det fugerade att byta ut mot mjölkfria ingredienser
Mumsig cheescake

Honsas present
hihi
Jag hade sytt ett bar pyttebyxor, som symboliserade ett par byxor som han ska få vara med och köpa. Hade köpt en söt ask också att lägga dem i. Och så blommor förståss, en liten frukostbricks-bukett.


Frukost på sängen ska man ha på sin födelsedag. Men jag hade blivit väckt av att kära svärmor ringde kvart i sju, och jag kunde inte somna om. Så jag va uppe en ledig dag, innan Sebbe och väckte Honsa vid 8 ungefär. Men det va soligt och skönt att komma upp i tid.
Frukostbricka

Sen blev det påskpyntning av träden medan jag fortsatte baka.
Mina grabbar

Fint blev det




Igår, lördag, började jag dagen med att baka muffins. Måste säga att jag va väldigt osugen på att baka när jag gick och la mig kvällen innan. Det hade blivit lite överdos av både att baka och äta fikabröd. Men när jag vaknade på morgonen så hade jag fått ny inspiration, som tur är.

Det blev hallon-citron muffins


I fina våriga formar


Och så blev de dekorerade
Fina och goda

Och så blev det chokladmelerade cocosmuffins med chokladbitar i


Lite smet i botten, i med chokladbitar och sen fyll med smet
Mumsiga som tusan

Och så här fina blev de till slut




När muffinsbaket va färdigt så tog vi en härlig prommis uppe vid norrviken. Kameran blev kvar i hallen, men då är mobilen bra att ha.


Hittade massa blåsippor


Och så hade det börjat knoppas på träden


Så härligt med vår!! Men det blev nästan sommarkänsla med piratbyxor, tygskor och rispade ben.


Jag förstår inte hur man kan välja EN favoritårstid! Alla årstider har ju sin charm som slår allt. Det roliga med vintern, känslorna på våren, härligt sköna sommaren och så hösten som är SÅ vacker. Jag kan inte välja en favorit.



På kvällen sen åkte vi hem till mamma för påskmiddag. Stämningen va inte den bästa direkt, för pappa och småbröder va osams. Tråkigt att det blir så just när syster är nere och hälsar på. Men det va väl väntat att komma förr eller senare. Varken lätt för 22-åringar att bo hemma, eller att ha dem boendes hemma.

Nu ska jag se om Honsa vill komma upp och äta lite frukost med mig. Sen idag ska Sebbe på dans i Norrtälje och så ska vi borda tre-båten ifrån Grisslehamn sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0