Ja rubriken ja....

Mamma har fått tre små söta kycklingar hemma hos sig. De är så rara, men man får passa på katten så att han inte springer in och tar någon av dem.

Svante fick sitta med på verandan hos mamma. Han satt och kikade på både hönsor och anka som gick nere på gräsmattan. Men när han fick syn på katten, så hoppade han ner och började jaga.
Hmmm...
Struntar i fåglarna, vilket ju är bra, men kan inte motstå katten. Så han fick sitta inne sen, eller ute med mig i koppel.

Honsa va förbi och hämtade upp hunden när han slutat jobba.
Så nu är de ute och joggar uppe vid cross-banan.



Mina planteringslådor ute är så gott som klara. Jord är beställt och kommer hitkört till efter helgen. Så nu ska jag börja leta fröer och köpa planter för att börja plantera.

Har inte helt bestämt vad jag ska ha i alla lådor.
Men det är ju nästan det roligaste.

Det blir två pallkragar med jordgubbar på baksidan i alla fall. Och sen blir det ringblommor och lite köksörter på framsidan.
Jag vill ha smultron där också, men mamma säger att de kommer att ta över hela rabatten då. Men det kanske är en risk man kan ta, bara man är medveten om den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0