Piggare i alla fall

De hjälpte att ignorera ropen jag tyckte mig höra från soffan. Den kallade på min trötthet, men jag stod emot. Och nu är jag piggare. Lätt huvudvärk hela tiden, så jag får ta alvedon lite regelbundet och häller i mig vatten. Men tvätten ligger numera i garderoberna och de blå kassarna är så gott som toma. Bortsätt från den kassen som ständigt står under nattduksbordet med lakan i och väntar på att jag ska komma ihåg att be Honsa om hjälp med att vika. Samt den kassen som nu inehåller nytvättade bebiskläder, små täcken, filtar och lakan till bebisen. De ska in i garderoben i barnrummet så fort det är tömt och städat där. Och i Sebbes förra byrå, som jag tömt för att ställa in i barnrummet så fort det är klart med golv och tapeter.

Golvet är förresten påbörjat och tapeterna beställda,
så det ska nog bli färdigt under helgen är det planerat.
Oj va roligt det ska bli att inreda =)

Nu ska jag snart åka och hämta Sebbe, svänga förbi returstationen med massa sopor och handla lite. Tror att Kattis kommer över och fikar med barnen sen, trevligt trevligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0