UL och MVC

I morse va vi uppe i ottan för att vara i Stockholm kl 8:00.
Ultraljudet gick bra. Bebisen va till och med ca 10% större än genomsnittet. Hon sa att den skulle väga ungefär som Sebbe gjorde när den kommer ut, det vill säga om den kommer när den är beräknad. 3700-3800g på ett ungefär. Väldigt osäker mätmetod de använder på mödravården, men det finns kanske inget bättre sätt. Det finns ju mycket som påverkar felmarginalen i den mätningen. Om bebisen ligger snett, eller om magen sjunkit. Nu ligger den ju med huvudet nedåt och har gjort det i flera veckor. Tror inte att Sebbe låg rätt så tidigt.

Efter vi va klara på UltraGyn åkte vi och hämtade Sebbe och begav oss mot Norrtälje. Jag skulle vara hos MVC kl 13:30, så jag och Sebbe fick spilla några timmar i på stan. Först blev det fika på hörnan, jag hade ju ätit frukost vid halv sex så jag började bli rätt hungrig. Vi gick förbi apoteket och köpte berocca och sen till h&m. Skulle kolla lite bebiskläder, men hittade inget jag fastnade för. I stället hittade vi ett dubbelset med shorts och t-shirt, eller pyamas om man vill använda det till det, till Sebbe. Och Sebbe hittade en hatt som han fastnade för.



Sååå cool!!

Gick förbi den lilla barnklädsaffären som ligger mitt emot dressman oxå, för att se om en liten dress fanns kvar som jag spanat in tidigare. Men den va ju tyvärr slut. Fasen att jag tvekade när jag såg den. Tyckte den såg lite pojkig ut, så jag köpte den inte. Men sen ångrade jag mig och tänkte; vad spelar det för roll då? Men men, lätt att vara efterklok.

Vi hade fortfarande några timmar att spilla innan klockan va halv 2. Så vi gick till en lekpark vid esplanaden och sen lunchade vi på antep. Det va ju lika bra att hålla sig på den sidan av stan, för min rygg gjorde rätt ont.

Alla värden såg bra ut på MVC. Har ju gått upp en del i vikt tyvärr, men det gjorde jag ju med Sebbe oxå. Och då lyckades jag bli av med det rätt fort efteråt. Får hoppas att det går lika bra den här gången, jag kan ju inte ut och röra på mig mer än vad jag gör nu, så det är väl bara att gilla läget.

Bussresan hem va en riktig plåga. Det gjorde så fruktansvärt ont i ryggen hur jag än gjorde. Böt ställning hela tiden, stretchade, tog två alvedon och stod upp mellanåt, men det va inget som hjälpte det minsta. Honsa har tagit hand om mig sen han kom hem så jag har fått vila ryggen och nu känns det bättre. Nu ska jag fortsätta vila så jag kan gör något överhuvudtaget imorgon.


Kommentarer
Postat av: Carro

Gud vad skönt att allt såg bra ut!

Tycker alla borde få göra ett till UL runt vecka 32 för att se så allt ser bra ut egentligen.



Du får försöka vila idag gumman!



Massa kramar :)

2009-04-21 @ 06:57:05
URL: http://saganomcaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0