Utan barn redan idag

Ja, då sprack planerna för dagen. Chippe ringde och frågade om han kunde komma och hämta Sebbe redan idag. Han ville ha kvar honom ända till torsdag oxå, men där sa jag nej. Jag vill att Sebbe ska gå på dagis de dagar han ska, och gå på jympan och sånt. Men att hämta idag och lämna på måndag kan jag gå med på. Jag ska iaf in till Norrtälje till MVC då, så då kan vi mötas där.

Lite splittrad blir man ju. Jag vill självklart att han ska vara lite mer hemma hos Chippe nu innan han börjar skolan. Men när han inte klarar av att sätta sig ner och planera in det med mig, så får det vara.
Alltid ingen framförhållning!

Trodde att vi skulle sätta oss och planera framöver nu när han kom och hämtade Sebbe, för han sa innan han åkte att vi skulle ta det när han kom fram. Så jag satte igång kaffe efter lunchen i tron om att han skulle komma in en stund då. Men korkat av mig. Han ville ta det i hallen, framför Sebbe. Och det vill inte jag, för ska vi diskutera det snabbt så blir vi bara osams. Det behöver vi inte bli framför barnet som uppfattar precis allt nuförtiden. Då blir det som att det är jag som inte låter honom vara mer hos sin pappa. Och även om så kanske är fallet, så ska det inte uppfattas så av Sebbe.



Så vad ska man hitta på idag nu då?
Jag ska nog ta och slänga in hund i bilen och åka en sväng hem till pappa. Får se om jag vågar ta tjuren i hornen, och fråga om pengar.
Jag HATAR verkligen att fråga pappa om pengar. Det har jag alltid gjort, mycke för att han nästan aldrig säger nej.
Konstigt va?!

Kommentarer
Postat av: Carro

Karlar i ett nötskal. Jag förstår dig till 100 % vad det gäller att prata om viktiga saker framför barnen!

2009-04-02 @ 19:12:28
URL: http://saganomcaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0