Tack Pappa

Det blev en sväng till pappa. Och jag lyckades fråga om ett lån till bilen. Självklart va det inge problem alls som vanligt. Samtalet löd;


Jag - Pappa ja skulle behöva låna pengar till att köpa ny bil.
Pappa - Jaha, vad ska du ha för bil då?
Jag - Något större, vi har en voyager på gång.
Pappa - Jaha, ska ni ha en bil som drar så mycke.
Jag - Jo men de är en bra bil till bra pris, de vill ha 19 för den
Pappa - Jaha, man får vad man betalar för när man köper bil. Ska ni inte låna till nån lite bättre då, kanske kan kolla på kvarndammen.
Jag - Jo men vi vill ha råd att betala tillbaka när jag får skatten.
Pappa - Ska ni inte betala varje månad då istället. Så kan ni göra något lite roligare för skattepengarna.

Han är för bra min pappa!!

Han hjälpte även mig med nacken, och så fick jag någon medicin som skulle hjälpa mot öronvärken. Så jag håller tummarna för att det ska fungera. Vore skönt att slippa vända mig under naten pga öronvärk, det räcker med alla andra anledningar man vaknar av ändå. Och huvudvärken ska väl oxå släppa nu, för den satt ju nästan helt säkert i nacken.



Efter jag åkte från pappa så va vädret så fint, så jag tog med hunden upp till crossbanan för att promenera lite över ängarna där.

De här mötte oss när vi åkte upp


Det är tre rådjur, om det inte syns.
Hade ju tyvärr inte med mig någon kamera.
Man har ju aldrig det när man behöver en,
så det fick bli den otroligt högupplösta mobilen.

Blötdjur

Fina hund


Vi hittade några roliga jättespår i sanden


Nån stor fågel hade väl trampat runt där



Väl hemma, efter att ha strosat runt i solen en stund, ville jag inte gå in. Så det blev att börja rensa lite på framsidan. Jag tog bort all hundskit som va kvar, och plockade lite annat skräp på trallen. När Honsa kom så tog vi bort sataketet som vi satt upp för hunden, han sitter ändå alltid i linan nu. Och rev bort nätet som vi hade på staketet för att inte Svante skulle komma under när han va liten.
Nu kan han utan problem hoppa över.
Humlen från förra året åkte ner oxå, och det tyckte Svante va riktigt roligt att hjälpa till med. Han slet nästan lika mycket som vi, och gissa om han trasslade in sig några gånger.

Nu ska jag sätta mig och kolla på Carro.
Hon är med i lyxfällan idag.
Måste bli skumt att se sig själv på tv.

Men Carro, du e stark vännen som tar tag i de ekonomiska problemen.
Nu har ju allt löst sig, och ni fick massa gott utav det hela.

Kommentarer
Postat av: Lori

re: alltså det verkar vara olika från person till person om man hittar 6 F på direkten eller inte.

Koncentera dig riktigt noga så ska du nog se Jesus där någonstans! :)

2009-04-02 @ 22:48:35
URL: http://panossian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0