Dans, korvgrillning, fika och lamm-gos

Härlig dag. Började dagen med att städa köket efter gårdagen. Vi hade riktigt trvligt och åt supergod mat på Zorbas igår. Karlarna i gänget fick i sig några whiskey efter maten, så när vi va klara där så fortsatte det hemma hos oss. Pappa stod för både notan och showen, då han blev något berusad och på riktigt bra humör. Något bättre stämning än kvällen innan, kan man lugnt säga.

Efter frukost och dammsugning av övervåningen så åkte jag och Sebbe in till Norrtälje. Det va ju dans idag också, och han verkar tycka att det är riktigt roligt. Idag fick de prova på riverdance, streetdance (även kallad cooldansen) och så lite mer balett.

Här övar vi former
Gör jag rätt nu?
som ett spett

Cooldansens coolposer
Se så cool jag är
Nu ser jag tuff ut!!

Sebbe tyckte att cooldansen va roligast.
Han sa att det va för att då fick man se tuff och snygg ut.

Vi fick erbjudande om att få vara med på de sista gångerna på danskursen som går på fredagar, helt gratis. Och det tackar man ju inte nej till. Hoppas att han kommer fortsätta tycka att det är roligt, för det är ju så tufft med killar som kan dansa. Den kursen går på fredagar, och det passar ju riktigt bra eftersom han brukar åka till sin pappa varannan fredag. Då möts vi ju ändå i Norrtälje.



Bråttom blev det hem sen. För jag hade sagt till både Elina och Kattis att jag skulle vara hemma vid 2, men kom ifrån Norrtälje vid tio i. Elina hade Richard och Tyra med sig, och Kattis kom med barnen. Hemma hos oss blev det korvgrillning och fika. Honsa hade varit ute och kört cross, så han kom också hem precis innan jag kom. Mysigt att äta ute, trots att vädret inte va riktigt lika fint som igår.

Gott, men kallt, med glass

Muffarna va nästan lika goda och fina som igår.
Barnen fick glass, men det va lite kallt.

Efter att barnen fått leka en stund och alla åkt hemåt, så åkte jag och Sebbe och hämtade mamma och åkte till Senneby. De hade fått massa söta lamm som vi gullade med.

mys
Bääää
hihi han stångas
Fårskallar

De är ju för rara =)



Vi övervägde om vi orkade åka och kolla på bilen idag, men Honsa känner sig lite bakis. Så det blev hyrfilm och soffan ikväll istället. Jag är ganska slut efter hektisk helg, så det lät väldigt lockande faktiskt.

Det blev filmen Burn after reading


Får hoppas den är bra.
Det är ju ändå Clooney, Malkovich och Brad Pitt,
så det ka ju inte bli helt fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0