Vad är det med människor??

Blev inget fikabesök idag. Kattis bil dog i norrtälje.
Och stackarn fick stå i korsningen vid badhuset utan att en enda jäkel kom och hjälpte till. Hur kan man göra så? Se en tjej stå mitt i en fullt trafikerad korsning, och inte hjälpa till? Riktigt arg blir jag när jag hör sånt. Det är väl en moralisk plikt som människa att hjälpa sina medmänniskor. Jag har plockat upp folk på motorvägen, hjälpt till att putta bilar och dragit upp folk ur diket. Även om man inte kan hjälpa till att få igång bilen, så kan man hjälpa till att få undan den. Behöver inte direkt vara mekaniker för att putta, eller??

Hur kan det vara sån skillnad så fort man kommer in i en stad, även en liten stad?? Ute längst landsvägen har jag mtcket svårt att tro att man skulle behöva bli stående utan hjälp särskillt länge. Hon stod i en korsning under rusningstrafiken i Norrtälje. Och fick inte någon hjälp på typ 45 min, då hennes dit-ringda hjälp kom.
Vad är det med människor??



Min duktiga, älskade sambo håller på att fixa klart golvet där uppe.
Tapeterna kom idag oxå, så i helgen kan vi inreda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0