Köket = kaos

Jag dammsög hemma idag. Kände att det va så otroligt skräpigt överallt så man höll på att bli tokig. Men till vilken nytta va det när det här händer efter middagen;




Man kan lugnt säga att vi lever i lite kaos just nu.


Det här är vårat preleminära skafferi =)


Men det är väl bara att åter igen rulla fram snabeldraken =)

I morse gick jag en prommis efter att ha lämnat Sebbe i skolan. Det blev rundan runt hammarby. Och i stressen för att komma iväg hemma (vi va lite sena idag) så glömde vi nappen. AHHH, det va inge vidare. Hon va väldigt pigg, och satt och tittade sig runt, ungefär halva vägen. Men sen blev det gnälligt. Min älskade sambo va räddaren i nöden och kom dit med en napp. Men precis när han kom så hade hon tystnat. Och strax efter så somnade hon, utan nappen. Men det va väl bra att han kom med den i alla fall. Det hade kunnat bli skrikigt hela vägen hem.

När jag va och hämtade Sebbe från skolan sen så ringde mamma och frågade om vi skulle komma över och fika. Det är ju idag som är den riktiga födelsedagen. Så vi åkte dit och åt tårta och skördade massa mangold. Hemma hos mamma så växer den som ogräs medan den hemma hos oss knappt har kommit upp något alls. Så vi fick ta så mycke vi ville. Ska mest ha det till hundmat, men idag fick det hamna i våran mat oxå. Vi åt riktigt goda vegobullar idag, grönsaksbullar från Hälsans kök. De va en nyhet som vi provade köpa. Trodde att de skulle smaka typ som falafel, men det blev en positiv överaskning.

Imorgon förmiddag ska vi åka på sånglek på familjecenter i Norrtälje. Zandra kommer och hämtar upp oss strax innan 9, så åker vi in med dem. Egentligen skulle barnen ha fyllt 3 månader för att få vara med på det, men de va snälla och lät oss hoppa på i alla fall. Hon blir ju det om en vecka ungefär, så det är ju inte sån stor skillnad. Tyvärr så krockar det dock med mammagympan som börjar i september, så då blir jag tvungen att välja...

Bjuder på en bild av min trollunge från kalaset igår

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0