Tillbaka till vardagen

Ja, nu va semestern slut för den här gången. Eller Honsas semester är slut, och mammas har precis börjat. Så jag får hänga med henne istället. Men jag såg till att gå upp i hyfsad tid idag, och jag ska ta mig ut på en promenad nu på förmiddan. Så jag också får lite rutin i vardagen.

Lördag och söndag har varit mest stranden, stranden och stranden.
I lördags började vi med att åka ner till Tomta och kolla på roslagsloppet med Pove och Elias. Vi satt på några klippor som låg strax intill en strand. Så när vi kollat fördigt så tog vi oss ett dopp.

Men vi kunde inte ha med Svante dit, och så va det mycket kallare i vattnet. Så vi åkte och mötte upp mamma med Sebbe på stranden i Edeby, och spenderade resten av dagen där. Hemma sen så grillade jag och Honsa och drack lite vin. Sebbe ville sova hos mormor en natt till, så det fick han göra. Vi fick över lite grannar i våran veranda, och satt och pratade tills klockan va över ett på natten.

Söndag blev oxå en heldag på stranden.

tugga hand =)
Men den här gången utan Sebbe. För Chippe skulle hämta honom någon gång mitt på dagen. Så då fick han vara kvar hemma hos mormor, och bli hämtad där ifrån. Jag och Honsa fiskade upp massa abborrar som vi la på grillen. Vi tog den lilla roddbåten ut till flytbryggan som vi brukar bada från och satte oss där och metade. Det va riktigt lättfiskat, och nappade hela tiden. Vi slängde säkert i 15 fiskar och behöll kanske 10 stycken.

När vi kom hem på kvällen så va vi ut och plockade den rabarbern som fanns kvar och slängde ner i saft-majan. Så nu har vi kokat både svartavinbärssaft och rabarbersaft. Känner mig riktigt huslig. Efter saftkok blev det kvällsfika framför tvn, med te och choclat chip cockies som jag bakade härom dagen och Poirot förståss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0