Snurrig morgon

Det blev en prommis med Zandra igår.
Jag åkte upp till henne i Sandviken vid 10-tiden, och så gick vi en prommis på nästan 2 timmar. Det blev lite fram och tillbaka, för det va så bra att kunna ha alla hundar lösa på gamla sandviksvägen. Så trevligt att ha sällskap när man ska ut och gå. Jag går ju annars och pratar med mig själv, vilket Honsa brukar vara duktig på att påpeka.

När vi promenerat klart va Charlie tokhungrig. Så det blev amma för henne och fika för oss hemma hos Zandra, innan jag åkte hem till mamma och tiggde lunch. Hade tänkt att åka till stranden på eftermiddan. Men när jag och mamma skulle duka för lunch ute, så började det spöregna. Så jag blev kvar hos mamma och letade bebisbilder på mig tills Honsa slutade jobba. Det finns likheter mellan mig och dottern i samma ålder. Jag ska visa sen när jag fått möjlighet att scanna.

Till middag blev det pommes, snitzel och bearnaissås. Jag som samma morgon tänkte att "idag börjar allvaret, inget mer onyttigt". Det sprack på en gång. Men mitt viktproblem grundas nog inte så mycket på maten, utan mer på sötsaker. Så nu ska jag hålla upp med sötsaker ett tag, och så ska jag komma igång med träningen igen hade jag tänkt. Ska kika på vad som erbjuds här på friskis nu. Jag tror att jympan har uppehåll ett tag till, men gymmet och spinningen är ju öppen.

I morse höll det på att bli galet. Jag skulle till BVC-doktorn, och va helt inställd på att det va klockan 11.15. Men som tur var så kollade jag en extra gång i almanackan när klockan va 10 i 9 och upptäckte att jag skulle vara där kvart över 9. Så det va bara att klä på Charlie det som låg framme, och slänga på mig lite kläder innan jag fick skynda iväg. Och jag hann i tid, va till och med där några minuter tidigt. Det bevisar ju att man fått in lite rutin på att ha småbarn igen nu. För det hade jag inte klarat för en månad sen. Och hade jag inte ställt klockan på 7, så hade jag ju inte ätit frukost och matat djur vid den tiden. Om jag änns hade varit uppe ur sängen.

Charlie har ju slutat äta mitt i natten nu. Hon sover till 5-6 och får då mat, och sen går vi upp vid 7-8 och då vill hon snart ha mat igen. Men det har varit perfekt för att pumpa ur ena bröstet på morgonen, så får hon äta från det andra. För på dagarna finns det inte tillräckligt för att pumpa ur. Och jag behöver samla upp ett litet förråd nu, för hon ska få vara själv med pappa Honsa en hel dag för första gången snart.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har en scanner ju...

2009-08-11 @ 16:09:14
Postat av: Carro

Jag har med börjat min viktminskning. Vi får kämpa och peppa varann!! :)

2009-08-12 @ 07:03:01
URL: http://saganomcaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0