vaccinationer

Jag har börjat fundera en del över det här med barnvaccinationer. Vi satt och pratade om det hemma hos pappa igår, och han berättade att varken jag eller mina syskon blev vaccinerade som barn. Sebastian fick alla vaccinationer, för hans pappa gick inte att diskutera sånna saker med. Men jag hoppas att Honsa kanske är mer medgörlig. Han har i alla fall lovat att läsa om det och fundera på hur han vill ha det.

Hur bra kan det vara att spruta in gifter i bebisar, väldigt många reagerar ju dåligt på vaccinationerna. Och de sjukdomar som man vaccinerar emot må kanske ha försvunnit på grund av just vaccinationerna, men nu är det väl ingen större risk för att åka på något sånt. Om andra bara vill  vaccinera för att de säger att det ska göras, så är det deras sak. Jag tänker i alla fall ifrågasätta det!!

Det finns teorier om att sjukdomar som ADHD mfl, är på grund av alla vaccinationer. Och om hela Sverige skulle vaccineras mot, låt säga, nya influensan. Så räknar de med att ca 900 personer får skador av vaccinet. Bara det gör ju att man i alla fall bör fundera en gång extra i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Carro

Känner det samma!

2009-08-28 @ 08:05:08
URL: http://saganomcaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0