SPA och kräftskiva

Igår hämtade vi mamma strax efter 8. Mamma va då lagom nyfiken på vad som skulle hända, och vi va alla tre riktigt hungriga eftersom vi inte fått i oss någon frukost. Sen begav vi oss till Hotell Havsbaden i grisslehamn.

Bi hade nämligen bokat in oss på en "må bra dag" på deras SPA. Så det började med en ordentlig hotellfrukost innan vi begav oss ner till SPA-avdelningen. Där solade vi på deras terass, doppade oss i avsvalkningspool och mös innan det va dags för våra första behandlingar. Vi hade varsinn 60 minuters behandling innan lunch. Och sen bubblade vi bubbelpool, njöt av varsin 30 minutersbehandling och fikade. Det va en riktigt härlig dag vill jag lova.

Men den va inte slut där. Efteråt åkte vi hem och hämtade Charlie hos Honsa, som hade fått mysa själva nästan en hel dag för första gången. Så skjutsade Honsa oss hem till mamma där jag matade dottern innan Kattis kom och hämtade henne. Och jag, mamma och Lina fixade oss inför kvällen. Drack bubbligt vin, sminkade oss och fixade frisyrerna.

Klockan 19 kom Honsa och hämtade oss igen. Vi hämtade upp resterande gänget i Edeby och åkte tillbaka till Grisslehamn. Kvällens nöje va en kräftskivekryssning. Båten gick klockan 20 och kom tillbaka klockan 02 på natten. LÅNG natt för mig som inte alls är van att varken dricka eller vara uppe så sent. Men riktigt trevligt, både dag, kväll och natt.

Vi va hemma klockan 3 inatt och Kattis kom och lämnade Charlie klockan 8, innan hon skulle åka och jobba. Det hade gått riktigt bra. Charlie hade varit SÅ snäll och sovit länge, sa hon. Jag hade pumpat ur mjölk i veckan och på dagen på SPA, så hon behövde inte få så mycket ersättning. Lite jobbigt att lämna iväg henne sådär för första gången, men det kändes riktigt tryggt att lämna henne till Kattis.

Vi gick och la oss i sängen igen och gosade alla tre, och somnade om till klockan 13. Då gick Honsa upp och jag tänkte gå upp. Men kom inte längre än till fotändan av sängen, där jag och Charlie somnade om till klockan 14.30. Oj, nu trodde jag att det va helt kört med hennes dygnsrytm igen. Men trots att hela eftermiddan har spenderats framför tvn, så va hon trött och ville sova vid halv åtta. Får se hur länge hon sover nu då.


Imorgon ska jag, Lina och Tomas åka in till stan och hämta Sebbe. Jag ska på en riktig prövning, vi ska nämligen till fjärilshuset i Hagaparken. Får se om jag vågar mig in, med min fjärilsskräck. Men Sebbe har lovat att hålla mig i handen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0