Hällregn i blåbärsskogen

Jag och Lina skulle ut och plocka blåbär idag, med hundar och barn. Charlie somnade på vägen ut i vagnen, vilket va mycket praktiskt för då kunde jag koncentrera mig på att plocka. Svante va något busig och ville vara precis där jag höll på att plocka, men det va inte så konstigt eftersom han va kopplad idag. Men när vi hade plockat en stund så började det falla ner regndroppar som måste varit literstora. För det tog inte lång tid innan vi allihopa va genomblöta. Förutom Charlie förståss, som låg under regnskyddet i vagnen. Det hade mullrat lite när vi kom upp, och kanske duggat litegrann. Men vi va optimistiska tills dess att himlen öppnade sig. Så det va ju bara att hoppa ur blåbärsskogen och springa hem till pappa igen. Blev alltså inte så mycket blåbär idag. Men imorgon lovar de bättre väder, så då ska vi ge oss ut i svampskogen.

Vi käkade lunch och fikade, och regnet fortsatte att bara falla. Så vi fastnade i soffan och kollade på en dokumentär om sjömonster. Jag och Charlie råkade somna där, nedkrupna under filtarna. Så när vi vaknade till va det bara att gasa hem. För jag hade lovat Honsa att middagen skulle vara färdig tills han kom hem, så han kunde börja måla sen.

Så i skrivande stund står han uppe och målar andra lagret på taket i köket. Jag har sorterat tvätt, badat Sebbe och lagt båda barnen. Honsa passade på att mysa en stund med Charlie mellan målningarna, sen la jag henne innan jag tog hand om brorsan. Vi måste ju försöka få in lite kvällsrutiner nu, eftersom skolan börjar imorgon.

Charlie har, efter i lördags, börjar vakna klockan tre på natten och velat ha mat nu igen. Det blev väl lite rubbat med hennes dygnsrytm när vi låg och sov halva dagen. Så jag hoppas att hon snart går tillbaka till att sova som hon gjorde innan helgen. Tokigt att det ska gå bakåt, när det gick så bra förut. Det gör verkligen skillnad, dels att få sova hela natten i ett sträck, men framförallt att inte behöva ha henne i sängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0