Tandläkarhevetet!!!!

Mödravården igår och tandläkaren idag. Igår glömde jag bort tiden helt när jag satt vid datorn på morgonen. Jag hade lämnat Sebbe, gått en prommis och bloggat. Men helt plötsligt va klockan halv tio, och kvart över skulle jag vara i Norrtälje. 20 minuter på mig att duscha, fixa håret, mata barn och byta bil är lite väl optimistiskt. Men jag blev knappt tio minuter sen dit, så det va ju inte SÅ farligt. Däremot så fick jag bassning för att inte ha tränat bäckenbotten ordentligt. Men hon tippsade om att knipa vid fasta tidpunkter, så nu gör jag det när jag ammar. Även om jag glömmer bort det varannan gång, så görs det två-tre gånger per dag.

Igår eftermiddag var det fotboll. Sebbe vågar inte springa på bollen alls, så han rörde nog inte bollen på hela tiden. "De andra är mycke snabbare och bättre" säger han. Jag tror att han har rätt dåligt självförtroende på planen, men så länge han har roligt så är ju det det ända som är viktigt.



Och som man ser så är han garanterat minst på planen...
Får se nästa sommar om fotbollen är något han vill fortsätta med.

I förmiddags va jag hos tandläkaren. Charlie va med moster Lina och onkel Tomas så länge. Det hade gått riktigt bra, hon fick följa med och frisera trödgårdsmästarna hos Kröns. Jag fick en tand lagad, så nu är det bara en kvar förutom den som bara är provisoriskt lagad. Den ilande smärtan som man har i tänderna är nog den värsta smärtan som finns. De fick bedöva mig helt för att kunna borra färdigt tanden. Och jag som aldrig har haft någonting alls emot att gå till tandläkaren, tycker nu att det är riktigt obehagligt. Inte så att jag är rädd, men jag klarar inte av att det ilar det minsta.

Ikväll ska vi åka till pappa i Edeby och grilla. Det är sista kvällen som Lina och Tomas är här, de åker tillbaka till Sundsvall imorgon. Så vi får se till att umgås ordentligt.

Lina och Grodan

Kommentarer
Postat av: Carro

Gud vad ni eh lika!!

2009-08-29 @ 06:43:30
URL: http://saganomcaroline.blogg.se/
Postat av: mama

Du ska byta tandläkare tycker jag, och gå till hon som jag går till =)

2009-08-29 @ 09:39:24
Postat av: Carro

Knip Jossan... kniiiip fnissar

Är lika dålig som dig på det där.

Är inget man kommer ihåg direkt att sitta och knipa men man måste väl för sitt egna bästa om inte annat.

2009-08-29 @ 14:54:25
URL: http://saganomcaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0