Fjärilshuset

Mysdag igår på frärilshuset. Jag klarade mig igenom ganska bra, trots jättefjärilar som flög runt huvudet på oss.


Jag har som sagt en viss fjärilsfobi. Men så länge man va beredd på när de kom, och hade koll på var de flög, så gick det ganska bra. Tills dess att vi stod och kollade på nattfjärilar som jag trodde va instängda i en monter. Så jag stod rätt nära och plåtade dem.
 Tills Tomas kläcker ur sig att "det är ju öppet här" och då flyger jag många meter bakåt.
Äckliga djur, men vissa va ju ganska vackra måste jag ju erkänna, på håll. Men det fanns söta vaktlar och lite annat att kolla på också.





Och bärselen va kvarglömd hemma (som vanligt) så vi fick hjälpas åt att kånka runt på charlie. Hon väger ju en del nu, och vagnen är bara rolig en stund.


Lite roligare blev det att sitta upp i vagnen, men det va inte så stadigt.



Efter besöket i Hagaparken så åkte jag hem och började göra sushi, Honsa hyrde film och Lina åkte till Edeby och hämtade Grodan. Sen kom mamma oxå över och det blev filmkväll hemma hos oss med hemlagad laxsushi. Vi såg filmen "Marley&Me" med Owen Wilson och Jennifer Aniston. Inget ni behöver se den va helt värdelös, och pinsamt töntig.

Nu ska jag fixa mig i håret och åka över till Edeby och kolla vad Lina och de andra gör. Sebbe valde att åka över dit igår kväll. Och det här är ju sista dagen innan skolan börjar, så det va väl bara att passa på att sova borta. Och att få umgås lite med Lina när hon är här nere.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Gulle er! Det var ju riktigt mycket djur de hade där...

2009-08-18 @ 10:54:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0