Sömnighet och äckelhund

Vi gick och la oss senare igår än vi gjort i helgen, det är ju smart... Nej!!! Och sen inatt så vaknade Charlie fyra gånger tror jag. Först när vi gick och la oss, då fick hon mat. Sen vaknade hon efter ett par timmar, då blev det napp och vagga. Men så vaknade hon igen vid 4-5, och då fick hon komma över i våran säng. Och som om inte det vore nog så vaknade jag i panik, innan väckarklockan ringt, av att eksemet på handen kliade så in åt helvete. Skulle upp vid 6, vilket va tidigt ändå. Och så har man en sån natt så man är ännu tröttare.

Men vår dotters värsta nätter, kan ju oftast jämföras med andras bästa nätter. Så jag ska väl inte gnälla. Micke och Helenas lilla dotter är vaken hela nätter. Och jag träffade Carro idag, vars dotter vaknar klockan 3 varje morgon (eller natt) och ligger sen vaken tills de går upp. Så de nätter som Charlie sover som sämst, är nog inte så farliga trots allt...

Men dagen har gått rätt bra i alla fall, men med en tös som varit något gnälligare än vanligt. Jag fick iväg Sebbe till skolan en halvtimme innan han började, för att jag skulle hinna möta upp Zandra och ta 7:50-bussen in till Norrtälje. Sen va vi på öppna förskolan på familjecentret från 8:30 till 11:20, och åkte sen bussen hem. Skönt att umgås med Zandra och Meya så vi kommer iväg på sånt här, och inte bara sitter själva hemma och ugglar. Man kan ju åka dit själv med barnet också, men det är inte lika roligt.

Sen hämtade jag Sebbe och Tyra från skolan, bilen hemma och Svante hos Honsa och åkte hem till Elina på en fika. Och på grund av att jag flackat runt halva dagen, så har Charlie bara sovit korta stunder i taget. Så hon va trött och inte på någe bra humör alls. Hon sover bäst hemma. Och när jag lägger henne på dagen, då hon är trött, behöver jag bara lägga ner henne i vaggan eller vagnen med snuttefilt och napp. Så somnar hon där, alldelles av sig självt. Men hon sover inte lika bra borta har jag märkt. Men det blev sängdags för henne redan 20 i sju ikväll, för hon va inte så pigg efter den här dagen. Trots att hon sov en något längre stund i vagnen när vi kom hem, medan jag dammsög och lagade mat.





Våran hund är riktigt äcklig!
Fråga: Varför man inte ska ha en hanhund?
Svar: För att de kissar överallt!

Idag, hemma hos Elina, kissade han deras hyund Lea, I hennes säng. Jag har aldrig haft okastrerad hanhund förut, så detta är nytt för mig. I alla fall att vara hundägaren till hunden som kissar inne hos andra. Pappas grannar hade en jobbig liten hund förut, som alltid kissade i pappas vardagsrum, på bordsbenen. De hade även en större hund, som kissade på pappas julgran. Jag tyckte att det va oerhört äckligt, och att det ju måste vara något fel på deras "jävla hundar".

Nu är jag hundägaren med den "jävla hunden" som får stå och skämmas för att min hanhund markerar inne hos andra.
Fruktansvärt pinsamt!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0