Passivitetsträning...

Igår va Honsa och några till och fixade på endurobanan, den ska byggas ut litegrann. Jag och Svante passade på att gå en prommis över ängarna först och träna lite lydnad. Vi träffade på råådjuret och en annan hund, men med våran lilla godisburk som jag har för vana att ha med mig så kan man få hunden att tvärvända i alla situationer verkar det som. Det är bara att ta upp och skaka den så glömmer han vart han va på väg någonstanns och kommer springande och sätter sig hos mig.

När vi hade gått en svänd så skulle vi sätta oss och vänta tills de va klare med röjjandet för att ta en kaffe. Svante tyckte att det va SÅ tråkigt, han satt och pep hela tiden. Oj va vi inte har tränat tillräckligt med passivitet på senare tiden. Förut började han bita när han hade tråkigt, men nu piper han istället. Bättre kanske, men inte alls godtagbart. Så efter det blev det en timme extra i skogen med att stå en bit ifrån där de höll på och röjjde för att träna på att bara ha tråkigt. Det gick ganska bra efter ett tag, men nu måste vi koncentrera oss på passivitet ett tag igen. Inte lättaste förutsättningarna kanske att träna på att ha tråkigt just där uppe i skogen där han alltid brukar komma lös och ha roligt. Men han klarade utmaningen riktigt bra.

Helt galet bra musik de spelar på bandit nu!!! Först my chemical romance och nu tenacius D Riktigt riktigt bra. Appropå musik så har jag inte skrivit något om melodifestivalen i lördags. Men jag vet inte om det är så mycket att skriva, för vi va hemma hos en kompis till Honsa som fyllde år och kollade och de hade riktigt dåligt ljud på sin projektor, så jag vet inte riktigt hur det lät. Men jag gillade Emilias låt, men inte hennes röst. Och alcazars kan kanske gå rätt långt. Jag tyckte dock att det nya röstningssystemet va kasst...  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0