Jobba hela helgen...

Ikväll ska jag åka och jobba. När jag kommer hem så sover Honsa för han ska åka och tävla imorgon. Och sen när han kommer hem så åker jag och jobbar igen och kommer inte tillbaka förrän söndag kväll... Har inte jobbat något på flera veckor och så börjar man med ett sånt där långpass. Känns lite sådär att sova över på jobbet som det är nu när ja haft ont i ryggen och bäckenet vissa kvällar och mornar. Men det funkar nog. Är ju inte så tugnt jobb direkt, men riktigt tråkigt att inte träffat något på hela helgen..

Kom på att jag inte tränat något på hela veckan. Missade måndagsgympan för då var vi och badade i Uppsala. I och för sig så rör man ju på sig en hel del i vattnet men men. Och igår när jag kollade på klockan så hade den hunnit bli för mycke så jag missade det passet igår också. Jag får väl gå upp tidigt imorgon och vara med på morgonngympan och försöka hinna med lite mer träning nästa vecka.

Vågade låta Svante vara lös idag när vi va ute och promenerade. Vi brukar ha honom lös när vi går i skogen eller på ställen där man inte möter några andra hundar eller folk. Vet iofs inte vad han skulle göra om man mötte en annan hund, tror inte att han skulle gå fram, men vill inte ge honom chansen att göra det. Men går man ner för backarna hemifrån oss så kan man nu när det är lite kallare gå över åkrarna och då vågade jag ha honom lös. Har man dessutom godis i fickan så kan man avbryta honom om han får sina stressryck och börjar bita eller bara springa runt. Han har förresten blivit mycke bättre vad gäller de rycken nu när han mognat lite. Det var mycke värre förut, då gick det knappt att avbryta honom utan att hålla i han och lugna ner honom. 

Pulka i lilla backen  skärtlapp i vår lilla backe

Medan vi var ute och gick så roade sig Sebastian i våran lillalilla backe som vi har på tomten. Den är inte så mycket till backe, men han kan vara ute och åka en liten stund innan han tröttnar.

Om man har tillräckligt med fart så kommer man till en ännu mindre backe =)Sitter i pulkan

Och åker man tillräckligt fort i den första backen (och styr åt rätt håll) så kan man förlänga åkningen med ännu en litenbacke, men den är pyttepytte liten.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis till att ni ska ha bebis :-)

2009-02-01 @ 19:41:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0