Ällingar och hundhår

Jag, Sebbe och Svante åkte en sväng hem till mamma och kollade på nykomlingarna på gården.


Stolt mamma med åttlingar
Stolt mamma med åtta ällingar.
Så söta små dunbollar.



Ibland när man har hund, och speciellt på våren,
känns det som det ligger hundhår precis överallt!!!

Så när vi kom hem tog jag en sväng med dammsugaren, och sen la jag ner Svante på gräsmattan och kammade bort ungefär halva hunden.



En halv påse hår fick jag bort.

Han har blivit så bra att ha att göra med i såna situationer.
Om man skulle försökt lägga ner och borsta honom bara för kanske tre månader sen så skulle han bli knäpp och bara bitas.
Men nu låg han och riktigt njöt.

Visst så naffsade han lite när kammen fastnade på vissa ställen,
men det va lätt att avbryta.

Kanske inte är det bästa för ryggen såhär i nionde månaden, det gör ju ganska ont nu efteråt. Men det va det absolut värt. Jag får lägga mig och vila nu en stund innan det är dags att börja med maten bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0