Flat = blötdjur

Igår efter att jag vilat en stund på eftermiddan, och Honsa blivit klar i köket för dagen, åkte vi upp till crossbanan med Svante. Att kunna gå en sväng där, utan att få ont i bäckenet, är så otroligt skönt. Ryggen kändes en del, men det va inte så farligt alls.

Svante va toklycklig och sprang längst alla diken han kunde hitta. Flat som han är så älskar han vatten, och jag vill lova att han inte luktade rosor när vi kom därifrån direkt. Men det gjorde inget, man såg ju hur roligt han hade. Sen avslutades promenaden med lite passivitetsträning. Honsa skulle upp och kolla skicket på spåret längre upp på banan, så då passade jag på att sätta mig på en stol med hund i kopplet och bara göra ingenting. Det gick bra när han fattade vad han skulle göra, men det började lite gnälligt.

Kvällen avslutades med hemmagjord sushimiddag framför tvn.
Man får ju passa på när man är barnfri =)



Idag sov jag till strax efter tio. Så det blev sen lång frukost och jag kommer inte hinna göra massa nu på förmiddan, som jag hade tänkt att få gjort. Men det gör inte så mycket, det kommer ju fler dagar.

Ungefär vid tretiden ska jag vara i Norrtälje och hämta upp Sebastian. Hade tänkt att antingen städa/pyssla lite hemma innan jag åkte in, eller ta en fika men nån polare i Norrtälje när jag väl va där. Men det hinner jag nog inte med. Ska fixa mig iordning och äta lite lunch, sen är det nog dags att åka ungefär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0