Gårdagen

Igår gick Honsa ut med Sebbe efter frukost och tog av stödhjulen på cykeln.




Tyvärr så är just cykling inte Sebbes starkaste sida,
så det kommer nog krävas en hel del träning innan han klarar att cykla själv. Men det är ju bara att fortsätta, så går det väl till slut.



Efter lite cykelträning och jag fått sätt-potatisarna i jorden,
så åkte vi hem till mamma.

Mammas granne hade loppis som vi besökte, men det fanns inte särskillt mycket grejjer. Sen gick vi hem till mamma igen och fikade. Rabarberpaj igen (säsongs-fika) med glass och kaffe. Och det blev bara fler och fler som drällde in vid fikabordet. Till slut va nästan alla grannar där i mammas sommarrum och fikade med oss.

Vi va fortfarande loppissugna, eftersom det inte fanns så mycket att fynda, så vi fortsatte på loppisjakt när vi åkte därifrån. Sebbe fick vara kvar hos mormor, för han ville sova där något den här helgen. Så fick vi mysa barnfritt en extra kväll nu igår.

Vi hittade två loppisar och köpte lite böcker och sånt. Men när man inte ska hitta någon, så tycker man att man ser loppis-skyltar överallt. Nu åkte vi till en i IOGT-lokalen, sen körde vi gamla Hallstavägen till trästa, och hittade bara en loppis på hela vägen runt. Men det blev ganska lagom, för sen behövde jag vila ryggen.



Det blev vitlök och färskpotatis i ugn, snitzlar och tomatsallad till middag. Lite sent blev det, men väldigt gott. Och jag va grymt sugen på ett glas vin till maten, men det hoppade till och med Honsa över.

Jorgubbar med vispgrädde och kraftiga värkar framför tvn sen.
Riktigt gott med årets första jordgubbar, men bara förvärkar. Nu fick jag nog bara tre-fyra ordentliga värkar under kvällen, men jag kommer inte ihåg att jag hade i närheten av så kraftiga förvärkar när jag väntade Sebbe.

Och natten kändes riktigt kort. Jag måste ha sovit riktigt bra, för första gången jag vaknade var klockan redan 9 och jag hade inte varit uppe på natten någon gång. Kändes som att jag skulle kunna somna om igen och sova en stund till, men valde att gå upp och lösa melodikrysset i stället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0