Ja du...

Igår va vi hemma hos Elina och Tyra hela eftermiddan.

puss puss puss puss puss puss
Svante är SÅ kär i deras Lea.

När jag kom hem hade Honsa redan kommit hem från jobbet, och jag spenderade i stort sätt hela resten av kvällen i köket.
Lagade mat (köttfärssås och spagetti), bakade bröd, matade djur, diskade, städade och plockade.

Sebbe fick gå och lägga sig efter simpsons och jag kunde då, när jag fått honom i säng, gå ner och slappa i soffan.
Trappan är lite jobbig att ta sig upp och ner för numera, så jag väntar ibland hellre uppe tills allt är klart, och barnet är i säng, innan jag går ner. Så jag slipper springa flera gånger. Men jag har ju Honsa som hjälper till också när det är jobbigt.

Vi fikade med te och nybakat bröd sen framför tvn.
Jag har lånat mammas degmaskin och den här gången blev brödet riktigt lyckat!! Det har hjälpt att prova sig fram.



Nu är Sebbe på dagis, och jag ha lagt in en tvätt.
 Hoppas på att det ska gå att hänga ute idag, men det stod igår att det va risk för regn idag. Jag får kolla väderrapporten på nätet och se om det stämmer.

Vi vill ju ha regn så att våran stora tank fylls.
Den står på baksidan vid växthuset och planteringslådorna.
Det underlättar ju vattningen om det finns vatten i den,
så man slipper springa med kannor.

Vi får se om jag orkar få ner lite frön i jorden idag.
Känner nästan mer för att slänga mig framför tvn nu i skrivande stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0