MVC och fotbollsmatch

Glömde berätta hur det gick på MVC igår.

Allt såg bra ut. Mina värden va nog lite för bra på grund av att jag varit uttorkad sen ja va magsjuk. Dricker hur mycket vatten som helst nu, har en flaska med mig var jag än går. Men det syns verkligen på vaderna att jag har för lite vatten i kroppen. Innan jag vart magsjuk va benen jättesvullna på kvällen. Nu blir de inte svullna alls, vilket i och för sig är skönt. Men det är väl bara att fortsätta dricka massor, så jag inte börjar få huvudvärk igen.

Inte så svullna vader direkt


Bebisen fyller ut magen lite bättre nu, så sf-måttet följer den kurva det ska följa nu. Vilket det inte gjorde förut, då vi fick åka in på en tillväxtkontroll. Och den ligger med huvudet nedåt, men är fortfarande lite ruck-bar. Ska väl ligga stumt nedåt innan förlossning tror jag.



Sebbe hade sin första fotbollsmatch igår.

På med dojjor


Stackarn har inte haft någon som helst träning, och så blir han inslängd i en match det första han blir. Han hade inte en aning om vad han skulle göra.

Det är ju bara matcher de ska köra nu på torsdagkvällarna.
Men jag trodde att de skulle få lite förklaring om vad de skulle göra, eftersom det va ganska många som va riktiga nybörjare.



Men det gick ganska bra ändå.
När han väl vågade börja springa lite, så hängde han på de större och gjorde som de gjorde. Det är väl också ett sätt att lära sig på. Och förutom att han tog bollen från en lagkamrat en gång och spelade åt fel håll några gånger, så gick det faktiskt förvånansvärt bra.





Min lilla lin-tott va nog minst på planen, och nästa gång kommer det att gå bättre. Jag gick ut i pausen och förklarade vilket mål han skulle spela mot och vilka han skulle passa till och vilka han skulle ta bollen ifrån. Men viktigast av allt så hade han riktigt roligt! Och det är väl det enda som betyder något egentligen.

Tyvärr så tog batterierna i kameran slut (så klart)
så jag missade när de tackade av varann.
De va SÅ söta.



Idag ska vi åka in till Norrtälje.
Jag får packa fickorna fulla med värktabletter och hoppas på det bästa.

Vi ska köpa present till Kasper som har kalas i helgen, äta lunch, fika hos Monica och sen är det dans för Sebbe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0