Namn

Jag tror att vi har lite koll på vad bebisen (som nu heter Folke i magen) ska få heta när den kommer ut. Men absolut inget bestämt än.
Eftersom vi ju inte vet vad det är för liten krabat som vi ska få, så är det ju svårt att veta vad h*n heter.

Som tjejnamn har vi i alla fall:

Chalie
Molly
Stephanie


Och som killnamn:

Charlie
Liam
Folke
Kevin

Vi har nog pratat om lite fler namn också, men de här är de hetaste. Men som sagt så vill vi ju träffa den lille först, innan vi funderar för mycket på det.

Vi är i alla fall överens om att ha ett namnkalas istället för dop.
Skönt att vi står på samma sida där faktiskt. Med Chippe blev det bråk (som med allting annat) för han ville att Sebbe skulle döpas. Och när jag vägrade så blev det ingenting. Men jag har inte riktigt koll på hur stort man kan göra ett namnkalas. Kan man planera som ett dop, då man ska bjuda massa släkt? Eller ska man bjuda in lite vänner och den närmaste familjen? Man kanske kan göra det så stort eller litet man vill.
Men det får nog vänta till i höst i vilket fall som helst.

Sebbis om liten plutt =)


Kommentarer
Postat av: Anonym

hej. jag tittar in igen :) jag ser att det inte har hänt nåt än.

Charlie tycker jag är ett fint både kill- och tjejnamn. Det är fint när det är lite unikt. Många namn är så uttjatade tycker jag. Jag hoppas att allt går bra för dig.

2009-05-26 @ 13:19:11
URL: http://anella.blogg.se/
Postat av: Jossan

Tack, Charlie är nog mitt favvo också tror jag. I alla fall som tjejnamn. Det är lite eget. Svårt att hitta unika namn som inte är för flummiga tycker jag. Men det är ju kul om det blir lite eget iaf.

2009-05-26 @ 15:18:12
URL: http://josefinloof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0