Oplanerad helg

Första helgen på länge när vi inte haft några som helst planer,
skönt att låta dagen bara bli som den blir.

Igår tog vi det långsamt på förmiddan, och satt i solen och löste melodikrysset. Sen åkte vi iväg och hälsade på lite folk och besökte några loppisar. Jag hittade en fin stenmortel och Honsa fyndade böcker. Ner till tomten i stabby, där vi hoppas en gång kunna bygga ett eget hus, och gick en sväng med hunden och drömde lite.

Sen va det Sen lunch/tidig middag hemma innan vi åkte hem till Ove och Thea och fikade och spelade lite spel.

Idag har jag hunnit tvätta och städa litegrann, medan Honsa har tvättat bilen och fixat klart mina planteringslådor, så det bara är att fylla med jord. Roligt att snart få börja plantera lite. När Ove kom hit och hjälpte Honsa i köket, passade jag på att pysa en sväng till mamma och ta en fika.

Sebbe kommer hem först imorgon. Jag måste ju låta Chippe få lite som han vill nu, när han är sjysst och kör fram och tillbaka både för att hämta och lämna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0