Tji fick jag

Ja, inte blev det något möte så vi fick sitta inne i värmen.
Det va ju alldeles för lite föräldrar som hade tagit sig dit i ruskvädret, så det va inte så stor idé att ha något informationsmöte. Så där fick vi tappra stackare stå och frysa. Och jag som va helt inställd på att vara inne, hade inte satt på mig kläder efter väder. Som tur va så fick jag i alla fall med mig ett paraply, så det blev inte SÅ farligt.

Värre va det för Sebastian.
Han kämpade glatt i första matchen, men sen såg man på honom att han började frysa. Till slut stod han på planen och va så kall så det gjorde ont, och tårarna bara sprutade. Men han klev inte av förrän jag sa till honom att han inte behövde spela mer om det va för kallt, och då rann det över. Oj va han grät, och hur han måste ha frusit.

Men när vi satte oss i bilen så såg vi att matchen va slut och att alla andra också började röra sig hemmåt. Så efter att jag berömt honom massor för att han klarade sig igenom nästan hela matchen, trots vädret, och att jag hade sett att han hade rört bollen vid flera tillfällen så blev humöret något bättre. Och hemma fick han hoppa ur alla blöta kläder, och i torra varma mjukiskläder. Nu efter middan så sitter han i ett varmt bad, så nu är det nog ingen fara alls längre.

Till middag åt vi så gott, en riktig lyx-torsdag. Det blev snitzlar med pommes, bearnaissås, kokt broccoli och sallad. Och när Sebbe kommer upp ur badet ska det fikas med jordgubbar. Mums!!

Det är stockholms-derby idag och även om vi har de allsvenska kanalerna så visas inte den av viasat. Utan canal+ har rättigheten för alla de viktiga matcherna. Så nu är min sambo ute i garaget och lyssnar på radio och mekar cross =)
Får se om man får se honom på några timmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0