Vecka 38

Ja det betyder ju att vi har gått in i graviditetens 38:e vecka. 
Alltså att det igår gått 37 fulla veckor.

Nu börjar det närma sig slutet.
Om en vecka går vi in i de två sista veckorna.
Och det är under perioden 2 veckor innan, till två veckor efter som barnet kommer i ungefär 80% av fallen.
(tror att jag minns procenttalet rätt)

Har inte packat någon BB-väska än. Jag minns inte riktigt vad jag hade med mig förra gången, eller vad som kan vara bra att ha med sig.
Lite sköna kläder och några ombyten till bebisen ska man väl ha med sig. Necessär och babyskyddet till bilen.

När jag skulle föda Sebbe så hade jag med mig en cd-skiva med lite lugn musik, men den lyssnade vi aldrig på. Tror att det är mest stressande med musik under förlossning. Men vad vet jag? Jag kom ju aldrig mig för att prova.

Kamera och sköna tofflor kanske man ska ha med sig oxå.
Men det är ju oxå sånt som man måste packa ner i sista sekunden, för precis som necessären så är ju det saker som man vill kunna använda varje dag.

Kommentarer
Postat av: Carro

Nu kan bebis dyka upp i princip när som gumman!

Gud vad fuskit. Själv har man ju några veckor kvar.

Men det kommer nog gå snabbt.



Du har nog fått med dig det vesentliga i BB väskan.

Jag brukar packa bebis kläder, kläder till mig. Tandborste, shampo, tvål, kamera, lite tidningar. Och babyskydd givetvis. Hmm tror jag fått med allt. Det eh ju inte så mkt man behöver ha med sig egentligen.



Åh ska bli så spännande att se när bebis vill komma och vad det blir. Har ni några namnförslag?



Det har inte kommit något från slem proppen ännu?



Kram!

2009-05-07 @ 06:32:30
URL: http://saganomcaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0