Bullbak å spök-disco

Jag missade idol ikväll. Det har i och för sig inte funnits någon tid till att sätta sig framför tvn. Och nu är klockan snart redan 22. Hade tänkt att titta på deperate housewhifes, som jag har inspelat sen i tisdags, ikväll när jag ändå va ensam. Men nu kanske det blev lite sent. Jag ska bli hämtad halv 8 imorgon av Zandra, för då ska vi åka på babysim i Östhammar. Så det gäller att vara uppe med tuppen då.

När Sebbe kom hem från skolan, vilket va strax efter att vi kommit upp ur sängen och gjort oss i ordning. Så gick vi till affären för att handla lite till baket, samt kolla om det fanns någe smink till att spöka ut Sebbe. Vi hittade så han kunde målas till något som skulle likna ett skelett. Sen när vi kom hem så kom Honsa hem också. Då kokade jag risgrynsgröt och gjorde en bulldeg, medan Honsa kokade lite olika barnmatspuréer. Jättegott med grötmiddag faktiskt, jag har varit sugen på det hela veckan.

Sen fick Honsa hjälpa till att måla Sebbe medan jag började baka ut bulldegen. Allt detta medan Charlie ville ha all uppmärksamhet, så bullbaket tog LÅNG tid vill jag lova.

Sebbe blev SUPERfin!!


Honsa fick köra Sebbe till discot när han skulle iväg till Kron och spela poker, eftersom jag fortfarande stod mitt i bullbaket. Och många bullar blev det.


60 stycken för att vara exakt.

Och när bullarna väl va klara så böt jag om Charlie och gav henne gröt. Så fick jag bädda ner henne i vagnen och gå och hämta Sebbe på skolan. Han hade haft jättekul, men tyckte att jag kom i lagom tid för att gå hemmåt. Och sminket hade börjat försvinna en del runt munnen. Det hade blivit endel gottis på discot.



Mamma kom förbi, när vi hade kommit hem, och fikade med nybakade bullar. Så tog hon med sig Sebbe hem sen, eftersom jag ska iväg så tidigt imorgon bitti.

Jag ska nog kolla på desperate i alla fall.

Imorgon kväll ska jag på date ;)


Kommentarer
Postat av: mama

Tänk att jag har fått de allra underbaraste ungarna i min familj...Stackars ALLA andra =) . Tack för bullarna /Puss bullmamma

2009-10-23 @ 23:30:12
Postat av: Lina

Men vilken rysligt snygg kille!!!!

2009-10-24 @ 12:33:52
URL: http://www.idakarolinaloof.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0