Lugn söndagsmorgon

Jag har världens underbaraste man i mitt liv!

I torsdags när jag höll på att städa för fullt (jag brukar egentligen städa på fredagarna, men skulle ha behövt jobba vid datorn och hade inget internet, återkommer till det) så hittar jag plötsligt ett meddelande på rittavlan i Sebbes rum.


Han är ju för gullig!!

Jo, vi hade inget internet under torsdag-fredag. Vilket ledde till lite lätt panik eftersom jag skulle ha en träff på kvällen och behövde få ut uppdaterade orderblad. Det va en lastbil som hade kört ner telefonledningen till vårat hus, och skulle ringa på en gång på torsdagen för att få det fixat. Men sen hade han inte ringt förrän på fredagen när Honsa ringde och hörde efter. Arsel!!

Det blev ingen träning i fredags. Jag kände att jag verkligen behövde vara lite hemma, efter att ha haft en helt fullspäckad vecka. Det kändes som att jag varje dag hela veckan gav mig av på morgonen, för massa akriviteter med Charlie, och kom hem sent på kvällen, efter jobb eller aktiviteter med Sebastian. Sen va det träff hemma hos Elina på kvällen, riktigt trevligt. Och igår på dagen har jag jobbat med massa pappers- och telefonarbete på dagen. På kvällen åkte vi hem till Tom och Vickan och umgicks lite. Barnen va med och Tobbe och Ulrika va också där. Riktigt trevligt, det är inte alls ofta vi träffar dem tyvärr. Vi får väl se om det blir någon tur till ikea idag, som planerat, eftersom det blev en (hel) del whiskey för grabbarna igår.


Igår innan vi skulle iväg så försökte jag få Charlie att ligga vid bröstet. Hon bara vägrade och skrek som bara den. Jag antar att hon blivit lite bekväm med flaskan de kvällar hon varit hemma med Honsa. Men hon va lite fökyld också, vilket nog gjorde henne extra känslig. Jag fick henne i vilket fall inte att lugna ner sig alls, hon bara skrek. Så till slut så gav jag upp och gjorde en flaska med ersättning. Då blev hon nöjd. Frustrerande det blir när de bara skriker, man känner sig så otillräcklig. Men sen inatt och imorse så har hon tagit bröstet som vanligt igen. Jag hoppas verkligen att hon fortsätter med det ett tag till. Vill inte sluta amma riktigt än.

Och hon fick sin första smakportion igår också. Potatispuré med lite smör och bröstmjölk i. Det va riktigt mumsigt, och hon ville bara ha mer. Vi har nog en riktigt matglad tjej. Egentligen hade jag nog tänkt att vänta lite till med maten, men hon är så intresserad av det vi äter så jag kände att det började bli dags nu.


Mina underbara barn




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0