Tur i oturen

Det blev ikea igår i alla fall. Men tror ni inte att biljäveln går sönder på vägen dit, så det höll på att inte bli det. Vi står i en halvtimme och glor ner under motorhuven, kliar oss i huvet, och försöker fatta vad det är för fel. Den lixom bara dog när jag körde, helt utan att hacka eller något sånt. Och den gav inte ens ett litet täcken på att vilja gå igång igen, trots att den rullade typ 200 meter. Så vi sätter oss i bilen igen och får fatt i Krister "Kalven" som kan komma och bärga hem oss. Men i min bmw förut så hände samma sak och då skulle man slå på en liten dosa under huven så gick den att få igång igen. Så jag går ur igen för att slå på allt som går att slå på runt motorn. Men när jag kliver ut genom dörren så har det runnit soppa från under bilen. Och när vi kikar under bilen så ser vi att soppaslangen hoppat av. Då föll det en sten från våra hjärtan. Vi hade sett scenariot framför oss med 7000-8000 i reparationskostnader för att sen sälja bilen för att det blir så mycket fel. Och så går det att laga på en minut med en slangklämma. Ja, ni fattar vilken lättnad!!!!

Sen bar det av till Uppsala, för att köpa 52 handtag till vårat kök. Och inte så jättemycket annat, för vi va båda rätt trötta.

Hemma sen blev det dippa grönsaker framför tvn, med brasa och levande ljus. För att sen somna till Poirot.

Idag försov jag oss mer än vanligt. Jag va så trött att fingret nådde snoozknappen automatiskt. Men Sebbe kom i tid till skolan i alla fall, även om jag fortfarande strosar runt i mysbyxor. Men nu ska vi ut och promenera, hem och duscha så får vi se om vi kanske tar en kort sväng till öppna förskolan här i Elmsta sen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0