Föräldragrupp idag

Vi ska vara där 10:30, men jag ska fixa fika och duscha innan.

Det är SÅ trögt att komma upp på mornarna nu. Igår lyckades jag försova oss så Sebbe kom sent till skolan. Inte mer än några minuter sent, men ändå. Och idag ville jag bara inte kliva upp, va så himla trött. Så ikväll blir det tidigt i säng för oss, och hoppas på att vara piggare imorgon. Charlie har börjat sova hela nätterna i sitt rum, så man har ingen draghjälp av en babblande unge på morgonen heller. Men det är riktigt skönt att inte behöva mata på nätterna längre.

Igår åkte Elina och jag tillsammans in med ungarna till dansen. Trevligt att umgås lite, och så hade vi båda lite ärenden på stan. Jag behövde köpa strumpor till Charlie och kolla på ny bilbarnstol. När jag skulle montera fast den större bilstolen igår åt Charlie va jag lite osäker på hur gammal en begagnad stol fick vara. Så jag googlade på det och den va inte för gammal, de fick vara upp till 10 år. Men däremot så va den F-märkt, och därmed inte godkänd. Så det måste vi köpa ny nu. Det är ju dags att byta från babyskyddet när barnen lärt sig sitta...



...Och det kan hon ju nu. Skönt på mornarna då hon kan sitta och babbla i amningskudden, istället för att bara behöva använda den tråkiga babysittern, medan jag fixar frukost till ungar och djur.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0