Jobb ikväll

Jag hade totalt förträngt att jag skulle jobba ikväll. Kom på det i morse vid frukostbordet, men jag fick tag i Elina som är gullig och tar barnena tills Honsa slutar. Tur det, annars har jag ju Madde också att ringa, men jag tror inte hon är hemma nu. Och Charlie är hostig idag stackarn. Hoppas hon är snäll med Elina och Rickard ändå, hon har inte varit någe kinkig direkt.

Onsdagar är läxdagar med Sebbe. De får hem läxorna på tisdagar och så ska de tillbaka på torsdagen. Och eftersom det är dans på tisdagarna, så gör vi läxor på onsdagen. Hur lär man barnen det där med att läsa egentligen? Jag försöker få honom att titta på bokstäverna och säga de högt, men han hör bara sista bokstaven och gissar ord som börjar på det. Men det är väl bara att kämpa på antar jag, och inte göra läxor på tom mage flera gånger...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0