Shoppingdag

Idag har jag och Charlie spenderat ett antal timmar på Thuns med Elina. Det blev ett par görsnygga stövlar och några tröjor till mig, pyamasar till de båda barnena, samt lite annat smått å gott. Jag hade dock hoppats på att hitta ett par jeansleggins, för jag vet att några kompisar har hittat det där. Men hittade bara sånna som va supertunna, eller sånna som satt åt i midjan som bara den. Så jag hoppade över det, och får väl beställa det från gina sen istället.

Mina fina stövlar, och en kofta som jag fyndade idag.
 


Igår va jag ju på träff hos en som går i våran föräldragrupp. Hon va lite osäker på om jag kanske ville ställa in, för hennes lilla dotter har troligtvis åkt på vattkoppor. Nej, nej, nej sa jag! Då tar jag med mig Charlie så att de får gosa med varann. Och sagt och gjort, Charlie fick följa med, och jag hoppas att vi lyckades smitta henne. Hon fick klappa på Tilja, ligga på hennes filt och smaska på hennes leksaker. Det är mycket skönare om de får vattkoppor när de fortfarande är så pass små att de inte kan klia sig.

Jag hade vattkoppor när jag gick i låg- eller mellanstadiet. Jag kommer verkligen ihåg hur känsligt det va, och hur pinsamt det va att duscha efter jympan. Och Sebbe har redan haft det, när han va plutteliten han oxå, så han riskerar inte att bli smittad.

Sötnöt


Nu är det bonden på tv, då sitter vi i soffan =)


Kommentarer
Postat av: Lina

Milo är på bättringsväg känns det som. Natten till idag var relativt lugn och idag har det inte vart så jätte mycket hosta. Men han har börjat spy efter han fått några skedar mat, och efter det så vill han inte ha. Efter det ena börjar det andra, haha :) Men ja tror de har att göra med snoret faktiskt.



Ja jag fattar inte att det ska vara så onödigt jobbigt! Men du är ju ändå iväg och tränar. Duktigt! Synd att vi inte bodde nära varandra då kunde vi peppa varandra ;) Jag ska allt ut på jakt efter en träningskompis bland kompis-skaran!

KRAM

2009-10-28 @ 21:18:14
URL: http://llina.webblogg.se/
Postat av: Lina

Skitsnygg kofta btw!

2009-10-28 @ 21:19:05
URL: http://llina.webblogg.se/
Postat av: Carro

Perfekt ju finns det vattkoppor måste man jhu bara diiT! Vänta på ett bra tillfälle själv, får ni så kommer jag på 2 röda med mina små hehe!



Guuuud vad söt hon är Jossan man verkligen smälter!!

2009-10-29 @ 07:02:32
URL: http://saganomcaroline.blogg.se/
Postat av: mama

Jättefina stövlar och kofta med, ja, ungen är ju rätt fin hon också ;).

2009-10-29 @ 09:46:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0