Tvättbekymmer

Idag skulle vi tagit bussen in till familjecentret i Norrtälje med Zandra, men Meya va sjuk så det blev inget. Jag tror att vi istället ska gå till öpnna förskolan här i Elmsta när Charlie vaknar.

Jag brukar i vanliga fall vara rätt värdelös på att ha hand om tvätt. Det kan ligga nåra dagar innan det kommer in i garderoben, och några maskiner får ibland tvättas om för att det glöms bort i någon dag. Men nu senaste veckorna har det varit katastrofalt!!! Varje maskin har fått tvättats om, förra tvätten låg blöt i nästan en vecka. Ren tvätt ligger och väntar på att bli sorterad, Sebbe har inga strumpor (det hade inte jag heller haft om jag inte köpt tolv par på markmaden) och tvättkorgarna är fulla. Jag hatar tvätt!!!

Igår fick jag sällskap av mamman in till stan för att hämta Sebbe. Trevligt att slippa åka själv, och så stannade vi på ÖoB på vägen hem och köpte tvättmedel mm. Jag hade tänkt hinna ut till Cissie också, men vi va hemma vid 4-tiden och jag hade träff sen 18:30 så det hade blivit tajt med tid. Måste ju hinna käka middag också...

Träffen va riktigt trevlig, och de sa att det inte alls synds att jag va nybörjare på det här, utan de trodde jag hade hållt på hur länge som helst. Det va ju roligt att höra. Jag klarade också utmaningen som jag fått av min coatch, att fixa fyra nya träffar innan söndag kväll. Jag fick iofs avboka träffen jag skulle haft i lördags, men fyra nya hade jag ju fixat i alla fall.

Ska man ligga ner i den här grejjen??



Nä varför det?!!!
=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0