Regn, regn, regn

Här sitter man och luktar på den blöta hunden som envisas om att ligga framför fötterna, under databordet när man sitter här. Regnigt och grått ute. Och inte hittade man några påskgubbekläder åt barnet i morse heller. Planering tänker ni, men fram till igår kväll ville han inte alls klä ut sig. Godis får man ju av påskharen i alla fall.

Jag snubblar på tangenterna idag, och får kolla stavningen i varannan mening. Kan bero på att jag inte känner mig helt vaken. Ska kanske göra något som jag sällan brukar göra, koka kaffe till mig själv. Dricker ju gärna sånt när jag har sällskap, men sällan när jag är ensam.

Kändes helt overkligt att vakna i morse. Märkte inte alls när Honsa kom upp, så jag trodde att det va mitt i natten när han kom in och pussade mig hejdå. Sen somnade jag om och snoozade fyra gånger, men va bara medveten om två av gångerna. Och Sebbe som brukar komma in när Honsa går till jobbet, fattades i både vår och sin egen säng. Direkt tänkte jag; "Meh är jag snurrig nu? Åkte han med hem till mamma igår kväll ändå?". Men så snurrig va jag inte, han satt på toaletten.

Ja som sagt, lite kaffe för att vakna till kanske. Ska börja baka lite inför helgen idag. Blir mini-biskvier och toscapaj idag. Så jag ska fixa pajdegen innan jag ska åka och simma, kanske hinner göra bottnarna till biskvierna också. Det är ju bra om de hinner svalna ordentligt innan man ska göra resten.

Kommentarer
Postat av: Carro

Du har blivit utmanad!

Se min blogg

2009-04-09 @ 14:24:50
URL: http://saganomcaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0