Sittdags

Det är nog dags att göra om vagnen till sittvagn nu. Charlie tycker inte alls att det är roligt att ligga ner i den när hon är vaken. Hon vill sitta upp och kolla sig runt, nu när hon ser lite bättre. Men det är en period nu då hon inte tycker att det är så roligt alls att vara ute och promenera. Men jag ska göra om vagnen och se om hon kanske blir mindre gnällig.

Inatt vaknade skruttungen vid 2. Alltså ännu tidigare än dagen innan. Men jag tänkte att "NEJ hon ska inte gå mer bakot nu". Så jag struntade i att mata henne och stoppade in nappen och vaggade lite istället. Och det fungerade! Hon somnade om utan tutten och vaknade vid 5 och ville ha mat. Det är ungefär som hon sovit förut, om man räknar bort avbrottet. Så jag hoppas att rutinerna snart är "back on track".

Jag lämnade av Sebbe vid grinden vid skolan idag. Han vill gärna gå själv hela vägen till skolan, fatta hur stor man känner sig om man får göra det. Men jag har sagt att jag vill gå med honom nu första veckorna, så jag vet att han klarar sig i trafiken. Och så kommer jag att hämta honom ännu några veckor, innan han får ta sig hem på egen hand.

Idag ska jag hem till pappa och baka muffins med Lina. Vi ska baka 60 stycken till mammas fest på lördag, så det blir några satser.





Det blev inge svampplock igår. Honsas syster och mamma kom redan vid lunch och ville iväg och plocka vinbär. Så jag hängde på dem och plockade över 6 kg bär. Så nu är det stökigt i vårat kök vill jag lova. Efter renovering och saftkok. Jag ska väl gå upp och ta hand om det innan jag öker och handlar inför baket.

Kommentarer
Postat av: mama

recept till veganmuffins: http://dagensvegan.blogspot.com/2006/02/muffins-eller-sockerkaka.html /Mam

2009-08-20 @ 09:22:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0