Sovmorgon

Inatt gjorde jag något som jag först trodde va riktigt smart, men som sen ett tag verkade vara en otroligt dum idé.
Men det slutade riktigt bra i alla fall.

Charlie hade sovit i ett från klockan 8 till klockan 5, när Honsa kom och la sig, utan att ha ätit. Så när hon vaknade så matade jag henne först och så tänkte jag att om jag pallrar mig upp och byter blöja nu, så får jag nog sova längre sen på morgonen. Men när jag la tillbaka henne i vaggan så va ju hon klarvaken och låg och bubbla och skrattade. Då trodde jag att jag skulle bli tvungen att gå upp med henne ett tag, och hon ville inte ha nappen när hon va så glad.

Men jag lät henne ligga där och hon somnade om sen, utan någon napp. Och min plan fungerade, för sen i morse så kunde jag gå upp vid 10 och mata djuren, medan hon fortfarande låg kvar i sängen.
Riktigt skönt.

Och idag låter jag som en kråka. Det låter som att jag följde med dem ut och drack hur mycket som helst igår. Men inte gjorde jag det, utan det är bara denna förkylning som har satt sig i min hals.
Tror att jag hade lite feber inatt, men idag mår jag helt ok. Förutom att halsen är tjock och irreterad. Och att rösten ofinns.
Men jag hoppas att det vänder nu till det bättre, så att jag inte blir sängliggande under Honsas semester.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0