Idag och igår

Jag tror att det redan börjar spricka upp en tand...
Man ser en liten vit prick längst fram upptill, och Charlie drägglar som bara den. Det är väl lite tidigt än kan jag tycka.

Och i morse så spydde hon ner hela våran säng.
Jag tror att hon antagligen hade lite magknip, och att hon därför tröstsnuttade så att hon blev övertankad. Jag chockväckte Honsa genom att ropa på hjälp, och han gav mig papper och vände sig om igen för att sova. Lite sur blev jag ju då, för jag trodde att han hade sett vad som hade hänt, men bara vände ryggen till. Så jag fräste till att klockan faktiskt bara va 6. Och vi behövde byta lakan, så att jag kunde få sova ett tag till. Han fattade ju inte varför jag va så sur, men såg sen vad som hade hänt.

Med nybytta lakan och snart hungrig unge så somnade vi om. Men det dröjde bara ett par timmar så spydde hon ner hela golvet i sovrummet med. Hon som nästan aldrig brukar spy, och den här gången va det ju bara att kliva upp.

När vi sen skulle äta frukost, så fick vi samtal om att de va på väg med våra varor från ikea. Skönt att de kom så tidigt, för de sa att de skulle komma någon gång mellan 9 och 15. Så jag hängde upp lite tvätt, och la in lite mer tvätt, innan vi åkte iväg till stranden.

Det känns verkligen som semester nu när man spenderar varje dag nästan på stranden. Och tvätthögen har låtits växa i över två veckor.



Igår va vi ju inte på stranden. Utan i stort sätt hela dagen spenderades på Arholma. Vi va fyra familjer, med sammanlagt 8 barn, som åkte dit. Varav 5 av de barnen va i samma ålder som Sebbe, och ska börja i samma klass som honom i skolan.

Även Charlie blev stoppad i en flytväst.
Liten liten flytväst
Vi hade en riktigt trevlig dag som började med att vi möttes upp i Simpnäs och åkte båt ut till Arholma. Där delade vi upp gruppen, och gick på guidad tur i batteri Arholma i två omgångar. Vi va tvugna att gå i flera omgångar, för man fick inte ha med barn som inte klarade av att gå själva i branta trappor. Så Charlie och en liten tjej som heter Lisa fick inte följa med.

Lisa

Sen promenerade vi över till ett ställe som heter båken. Det va en promenad på ca 2 km, med alla barn som va trötta i benen mot slutet. Men väl framme dukade vi fram picnic, och sen klättrade vi upp och kikade i en fyr.

Lite bilder får tala för sig själva




batteri Arholma

Ingen gråzon där inte. Antingen är det krig, eller så är det fred.




Härliga Tyra





Kommentarer
Postat av: mama

Det är Stefans brorson som jobbar som guide där på Arholma...Underbara bilder

2009-08-07 @ 19:22:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0