Härliga dag

Nej det blev visst ingen bebis idag,
trots att jag hållt igång och slitit hela dagen.

När jag skrivit färdigt förra blogginlägget satt Sebbe framför tvn, och solen sken utanför fönstret. Jag visste ju inte hur länge Honsa skulle vara borta, men så kunde vi ju inte ha det. Så vi hoppade in i bilen och åkte hem och lunchade hos mamma. Klockan två åkte jag hem och hämtade Honsa, medan Sebbe fick stanna kvar hos mamma. Hon hade bakat en smaskig rabarberpaj, snart är det sommar!!!!

Jag och Honsa åkte till Kröns trädgård och storhandlade.
24 jordgubbsplantor, 6 smultronplantor, två tomater, kryddor, gödsel och lite fröer.

Sen åkte jag hem till mamma och hämtade Sebbe och ännu fler fröer, några sättpotatisar och så barnet förståss.

På vägen dit så ösregnade det, men när jag kom fram så så slutade det,
och jag möttes av det här.



Vackert!!!



Sen när jag kom hem va det bara att börja slita i trädgården.
Gödsla alla lådor och plantera. Honsa fick hjälpa mig att fylla lådorna på baksidan med jord.

Här är min låda på framsidan


med en köksavdelning


och en blommavdelning, med smultron i kanten


Sen har vi baksidan


med jordgubbslådorna


Det är så himla härligt att ha trädgård att fixa i.
Nu ska jag bara se till att hålla ordning och komma ihåg att vattna.
Jag brukar inte vara så duktig på sånt,
men jag tror att jag fixar det i år.

Dock så tror jag inte att min ros som jag fick förra året kommer att komma igen.


Jag klippte ner den och vattnade, så får vi se om det kommer nåt.

Mycket blommor idag!

Kommentarer
Postat av: mama

Åhh, så fint det blir!!! :) puss

2009-05-10 @ 22:02:34
Postat av: Sandra

2009-05-12 @ 21:51:07
Postat av: Sandra

Jätte fint ni gör!=)

2009-05-12 @ 21:52:38
Postat av: Jossan

Tack så mycket =)

2009-05-13 @ 11:49:45
URL: http://josefinloof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0