Helgen

I fredags fyllde ju pappa år.
Så efter att jag lämnat Sebbe på dansen med Chippe, handlat, kommit hem och ätit sushimiddag med Honsa, så åkte vi hem till pappa. Där blev det middag igen och sen fika med tårta efter det.

Hihi, Honsa blev helt förvånad över hur mycket jag kunde äta. Hemma hade vi ätit lika många bitar sushi, och han va proppmätt. Men jag fick i mig en portion fisk, potatis och sås, med tunnbrödsrullader till hemma hos pappa. Och sen även tårta, kakor och bullar efter det. Väntar man bara lite efter maten så kan jag få i mig hur mycket som helst. Pappa hade missat att fixa något mjölkfritt fika till Honsa, så han blev bjuden på sprit istället.

Det blev en spontant helmysig kväll med grannen som kom över och Jojje och Fredde som va där med kompisar. Så vi kom inte därifrån förrän klockan va halv ett på natten.

Pappas granne är bara för skön!
Raggarn i Edeby, som pratar den bredaste norrlänska man kan tänka sig. Och som dessutom har såna otroliga raggarhistorier på lager, som han gärna bjuder på. Något saltade tror jag ju dock att de är.

Svante va med och låg snällt vid mina fötter hela kvällen lång, trots att folk kom och gick en massa. Han är bara för duktig nu våran plutt.



Lördag morgon skulle Honsa upp och köra cross.
Sen flöt dagen iväg med fika hos mamma, ett besök hos Kröns där jag köpte lite mer kryddor till min köksplantering, sill-lunch med svensk färkpotatis och sen bara softa. På kvällen bänkade vi oss självklart framför eurovision finalen, med chips, dipp och läsk.

Norges låt va väl helt ok. Jag och Honsa hejjade på Porugals Miss-Li kopia och Bosniens låt som lät ganska mycket som "stad i ljus". Men det måste ha varit ett väldigt bra startfält i år, för det fanns inga självklara floppar. Och många låtar va potentiella vinnare tycker jag.



Söndag morgon gick Hosa ut och klippte gräset medan jag åkte och handlade lite lyx-söndagsbrunch. Så det blev lax, tunnbröd, skramlade ägg och vattenmelon till frukost-lunch, eftersom vi passade på att sova lite extra länge sådär en söndag utan barn.

Sen blev det fika hemma hos mamma, med årets andra rabarberpaj och glass. Och så tog vi en prommis med Svante ner längst kanalen.

Som tur va så gick vi åt det bakvända hållet mot vad vi brukar gå, för Svante hittade jätteträsket att bada i vilket gjorde att han inte luktade hallon direkt. Men sen fick han bada nere i kanalen längst hela vägen hem nästan. Så det slutade med att vi hade en hyfsat ren hund i alla fall.

Väl hemma blev det middag med potatissallad från gårdagen och vegetariska majssnitzlar, innan vi slängde oss i varsit hörn av soffan.

På tvn va det Mäklarna, parlamentet och söndagsfilmen Déja vu.
Hade inte sett den flmen förut och blev faktiskt positivt överaskad.



Som ni förstår har vi haft en riktig softarhelg,
med inte för många handtag gjorda.

Imorse kändes höfterna av efter gårdagens promenad. Precis som de gjorde efter att jag, Kattis och barnen hade varit ute och gått. Då gjorde de som ondast två dagar efter, så jag vet vilken smärta jag har att vänta imorgon om det ter sig likadant.

Så det är nog färdigpromenerat för mig innan bebisen kommer. För även om det känns bra när vi är ute och går, så får jag lida för det efteråt. Det är det ju inte riktigt värt. Speciellt inte eftersom det påverkar sömnen så mycket.

Men förhoppningsvis ska jag väl inte få vänta så länge på att få börja promenera igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0