Jojo-humör

Skulle ha åkt på smyckesparty hemma hos Nette igår egentligen.
Hade varit riktigt roligt, men fram och tillbaka till mälaröarna på begravning va nog ungefär det jag klarade av på en dag. Kände verkligen på kvällen hur trött jag va. Inte så att jag somnade, utan det visade sig genom mitt usla humör.

Jag sitter i soffan och känner helt plötsligt hur otroligt arg jag blir. På ingenting lixom, bara frustrerad och arg. Hade varit enklare om Honsa va lite irriterande så jag kunde få ett utbrott på honom, och så skulle det va över sen. Men nej det är han ju inte, så jag fick sitta där och vara arg på ingenting.

Sen när jag väl börjar lugna ner mig, så böjar jag gråta istället, för att jag hade varit så arg. Jojo-humör som heter duga. Men jag somnade gott och snabbt sen när jag gråtit en liten stund.

På morgonen drömde jag att några busiga odågor till grannbarn grävde upp alla mina planteringar. Oj, va arg jag va! Men så vaknade jag och insåg att det bara va en dröm, och det va en sån skön känsla. Jag vaknade nästan hurrande. Tur att jag inte väckte Honsa av det, då hade han verkligen undrat om allt stod rätt till.

Drömde även att vi fick en son =)
En mörkhårig en och det lär ju inte hända,
så blonda som både jag och Honsa va som små.



Idag har vi blivit bjudna på lunch hem till Cissie.
Honsa kommer inte med, för han passade på att köra cross idag när det är fint väder, och bebis inte kommit än. Men Svante tar vi med, så han får busa lite med deras hund.

Så nu ska jag hoppa in i dushen, innan det är dags att åka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0