Stress i onödan

Har varit iväg på en kanonträff ikväll, riktigt roligt måste jag säga!!

Men innan vi skulle komma iväg så va det riktigt rörigt. På förmiddan va vi hemma hos Zandra, där vi hade samlats några mammor, med barn, för att fika och umgås. Det va riktigt trevligt initiativ. Jag hade med mig Svante upp i bilen ifall att vi skulle få för oss att ta en promenad. Men sen åkte jag hem och gick en sväng istället, så att Charlie fick sova sin långa sovstund i vagnen. Hon sover ganska regelbundet nu tre gånger om dagen. Ca 30 min på förmiddan, 2 timmar på dan och 30 min igen på eftermiddan.

Sen medan hon sov så passade jag på att laga mat och städa lite golv, så att man kunde sätta ner henne utan att det dammar upp ett helt moln av smuts. Och helt plötsligt va klockan kvart i 5, trodde jag för jag kollade på klockan i köket. Och då skulle hinna äta, skriva ut massa inför kvällens träff, fixa mig, mata Charlie och göra henne iordning. Så jag ringde Honsa och frågade hur sen han skulle bli (fast han va ju egentligen inte sen) för jag behövde hjälp här hemma. Och han sa att han skulle sluta så fort han kunde. Då gick jag och fixade mig, gav Charlie gröt och satte mig och började slänga i mig mat. Tills jag upptäckte att klockan bara va 4, inte 5, så jag behövde inte stessa alls...


Kommentarer
Postat av: mama

Sommartid vs normaltid Jos, Det är bra att ställa om klockan ;) puss

2009-10-28 @ 09:39:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0