Vaccinering

Hur tänker ni runt det här med vaccinering??

Jag tycker att det är så himla svårt. Hela tiden så har jag varit helt säker på att inte vaccinera mig. Men efter att ha diskuterat en massa med Honsa och lite andra så är jag riktigt velig.

Det är bra om de flesta vaccinerar sig. För om de inte gör det, så kommer sammhället inte att fungera när allt folk börjar bli sjuka. Och med det menar jag inte att den här influensan är mycket farligare än andra, men det fungerar inte att sammhället står stilla.

Sammtidigt är det ju endel som fått biverkningar av vaccinet. Men det är jag nog inte så orolig för, för risken är väldigt liten att det är några värre skador. Och det är kvicksilver i sprutorna, men inte mer än det är i östersjöfisk som vi äter.

Tänk om jag inte vaccinerar mig, och drar hem en smitta så att Charlie råkar illa ut... Det är ju den värsta mardrömmen man kan tänka sig. Så nu är jag inte alls lika säker på min sak längre.


Kommentarer
Postat av: Rebecca

ja, visst blir man osäker :/

2009-10-26 @ 22:53:45
URL: http://beeccss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0