Saft, saft, vinbärssaft

Vi har plockat svarta vinbär hemma hos mamma idag. Charlie fick vara hemma med Honsa, medan jag, Sebbe, Svante och min svägerska Madde åkte hem till mamma. De va inte helt mogna alla bär, men vi fick ihop en hel del i alla fall. Jag ska försöka mig på att göra saft hade jag tänkt.
Det har jag bara gjort en gång förut. Och då va det jordgubbssaft som inte skulle kokas. Vi får väl se om det blir drickbart...

Sen skjutsade jag hem Madde till Herräng och passade på att kela lite med hennes kattungar. En av hannarna va så himla söt så man bara blev helt kär på en gång. Ett litet busfrö precis som Oskar va när han va liten. Jag hann inte mer än att kliva in i rummet, så hade kissen börjat leka med mina fötter. Som tur va så är alla ungarna redan bortlovade, för vi ska inte ha någon mer katt.

Däremot fick jag med mig en fryst kattunge hem. Det va en som va döfödd, så den hade hon lagt i frysen så länge för att senare begrava. Men den tog jag med till ormmat. Får se om den inte är för stor för våran Willy, men då spottar han ju bara ut den igen. Känns lite sådär att mata ormen med en katt, men den va ju död när den föddes. Så det är väl bättre att han får den än att den går till spillo.

Det hade blivit varmare tills jag kom hem igen, så vi passade på att åka till stranden. Sebbe och Svante badade, men det va inte så lockande att hoppa i själv. Dessutom så tilltog min förkylning nu mitt på dagen, så det hade nog inte varit så bra för mig.

Jag hade fel igår. Jag trodde att jag skulle vakna i morse jätteförkyld. Men i morse mådde jag helt okey, sen blev det värre, och nu känns det som att hela hjärnan är full med snor.

Kommentarer
Postat av: mama

Jag har ju en saftMaja om du vill låna...Kolla in grabben på min blogg =)

2009-08-02 @ 21:35:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0