Stranddag

Det blev en heldag på stranden idag också.

Tyra, Sebbe, Svante och Honsa va i och plaskade i flera timmar. Jag mår mycket bättre idag, men vågade inte utsätta min kropp för att bada riktigt än. Tror inte att det skulle vara så bra för tillfrisknandet.

Men jag och Charlie hade det riktigt gott på stranden istället.
 
Härligt liggläge

Men den mesta av tiden så låg hon i vagnen, under trädet, och sov. Och jag låg och förbättrade solbrännan.

Sen när vi slet oss iväg från stranden så va det bara att kasta av allting hemma, och sen åkte jag och Charlie in till Upplands väsby för att köpa hundmat. Lite grinig va jag för att Honsa hellre ville meka bil än att ha henne hemma, men det ångrade jag lite på hemvägen. Jag är inte den som brukar vara grinig direkt (hade kanske fått lite sol-sting eller nåt). Och Charlie är ju så lätt att ta med sig. Hon va vaken hela vägen in, och sen sov hon halva vägen hem igen. Och Honsa fick fixa klart duetten.



Tidningsläsning med pappa

Badbild från igår. Sebbe kastar boll med Svante =)




Vi har verkligen fått in rutin på det här med läggning nu. Det är inte alltid så lätt i början kan jag tala om. Nu blir Charlie trött ungefär vid halv 8. Då byter vi om till pajtas och hon blir piggelin och jag tänker att "hon kommer ju alldrig att somna nu". Sen säger vi gonatt till pappa, och jag går in och ammar henne i våran säng med släckta lampor och fördragna fönster. Och efter en stund så kan hon inte hålla ögonen öppna, så jag rapar henne och lägger henne i vaggan. Hon vägrar då ta nappen, varje kväll, och jag låter henne ligga och snutta på handen. Sen dröjjer det kanske 10 minuter så börjar hon gnälla. Då går vi in och stoppar i nappen och så sover hon för natten.

Nu ligger Sebbe också tidigt idag, för det blir tidig morgon imorgon. Vi ska ut på Arholma imorgon, och ska möta upp de andra i Simpnäs vid 20 över 9. Så nu ska jag upp och fixa picnic till imorgon, ta en dusch och hoppa i säng tidigt jag oxå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0