Jag vågade

Det va några dagar sen jag bloggade nu, så jag får ju börja med att uppdatera lite. I onsdags började dagen med att jag åkte till tandläkaren. De gjorde en provisorisk lagning på den tanden som va mest trasig, för att kanske slippa rotfylla den då. Så det tog inte så lång tid, och kostade bara 350 kronor för den här gången. Skönt att sprida ut kostnaden lite. Men jag har fortfarande två tänder till som ska lagas, och sen ska jag tillbaka med den här tanden om tre månader. Om det inte har börjat göra ont innan, för då måste de rotfylla och då kostar det typ 4000. Det hoppas jag verkligen att jag slipper.

Sned i hela ansiktet, av all bedövning, så åkte vi hem till Pirjo och åt lunch. Hon har en liten Maja som är 10 dagar yngre än Charlie, men ungefär hälften så stor. Det va riktigt trevligt att träffas, har tänkt mycket på dem. När vi jobbade hos hennes man så träffades vi ju dagligen. Och efter begravningen så har vi bara varit där en gång, så det va verkligen på tiden. Jag va riktigt duktig och lät bli fikabröden som ställdes fram efter maten, bra sugen va jag dock.

Hemma gick jag sen på en rask promenad på lite över en timme. Charlie va riktigt gnällig efter halva vägen, så jag fick ta upp henne en stund och övervägde att vända hem igen. Men jag fortsatte och tänkte att vi i värsta fall fick ringa Honsa för hämtning. Och hon somnade snart av guppandet i vagnen. Vi hade ätit jordgubbar två kvällar innan, så det va antagligen magknip, för hon började skrika igen när hon vaknade. Men då va vi nästan hemma. Jag hade köpt jordgubbar igen, när jag åkte igenom Norrtälje, men vågade inte ta mer än fem-sex stycken den här gången.

Igår började jag också dagen med en promenad. Jag tog bilen till Edeby med Charlie och Svante och gick en lång sväng med syster Lina och hennes hund Grodan. Riktigt härligt att komma ut på en gång på morgonen. Sen åkte jag hem och tog en snabb dusch, bytte kläder och lämnade Svante hos Honsa på jobbet och mötte sen upp Lina och Thomas hos mamma för att äta lite lunch innan vi åkte in till Norrtälje.
Där spräckte jag mitt sötsaksförbud igen, med en glass. Men Lina sa att glass inte va godis, utan nästan som frukt, så det tror jag blint på.

På kvällen sen  blev det middag hemma hos mamma, och hårklipp.
Så nu har jag gjort det, håret åkte av.




Resultater blev riktigt bra, och det vart inte en sån stor chock när det va klart som jag trodde att det skulle bli. Men när jag kände första hårtussen klippas av, då sprutade tårarna. Det va nog chocken av att jag faktiskt gjorde det som blev så överväldigande, jag va inte ledsen på riktigt. Nu ska jag bara vänja mig vid att fixa mig i håret på morgonen.

Måste ju även berätta att Charlie somnade hemma hos mamma. Och även om vi fick forsla hem henne på kvällen, så somnade hon snällt om i vaggan på direkten. Det va skönt att veta. Men sen vaknade hon klockan 4 i natt och ville äta, så hon lär kanske vara lite tröttare än vanligt idag.

Kommentarer
Postat av: elina

skit snyggt gumman, wow:)

2009-08-14 @ 10:20:36
Postat av: Sandra

Jätte fint blev det ju!

2009-08-14 @ 11:48:27
URL: http://meyasmamma.webblogg.se/
Postat av: Carro

Blev verkligen jättefint!! :D

Passa dig kanon bra :)

2009-08-15 @ 10:41:33
URL: http://saganomcaroline.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du är absolut jättesnygg i den frissan. Puss och Kramar

2009-08-16 @ 13:05:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0