Fint väder och förkyld...

Så otroligt härligt väder idag och så vaknar man jätteförkyld och det känns som att man har svårt att stå till och med. Sånna dagar är det fina vädret inte så uppskattat. Man känner sig nästan tvungen att ta sig ut hur kasst man än mår. Efter frukost och sånt så klädde vi på oss och tog bilen ner till gamla grisslehamn. Man mådde lite bättre när man väl kom ut och fick lite frisk luft. Lättast att ta bilen till något smultronställe där man kan njuta ordentligt, i stället för att gå ut på en långpromenad och njuta i mindre doser hela vägen. Det hade jag nog inte klarat..

Njuter av vintersolen, inomhus =) 
Gadget ligger i kökssoffan och njuter av solen =)

Behövde inte jobba så länge igår som tur va, för ja blev sämre framåt kvällen. Han som jag va och jobbade hos skulle få gäster sen på eftermiddan och då behövde inte jag vara där. Känns lite konstigt att åka ifrån jobbet 12 timmar tidigare än vad man skulle gjort, men få betalt för hela dagen iaf.. Man känner sig som lite av en smitare, samtidigt så får ju inte jag stanna kvar om han ber mig att åka.

Jag och Honsa tog med Svante ner till Bornan och tränade lite utställningsträning på isen. Det gick bra förutom att han inte riktigt vill stå med bakbena tillräckligt långt bak och så började han bitas när han tröttnat. Men den biten jag fick honom att trava så sprang han riktigt snyggt, och när han vågar ställa benen lite längre bak så står han riktigt snyggt. Vi får köra utställningsträning nu fram till den 28e då vi ska ställa ut i Sollentuna så får det gå som det går. Vi försöker hitta ett sätt att avbryta honom snabbt när han börjar bita, med det skulle vi komma långt.
Det börjar bli rätt tungt att springa med honom oxå, hade väldigt ont i bäckenet igår kväll, för man ska ju springa med långa kliv och ganska snabbt nu när han börjar bli så stor. Eller rättare sagt, eftersom jag börjar bli så tung så blir det tungt att springa med honom. Men vi får ta kortare träningspass och oftare så ska det nog funka.

Hela taket e fullt av neontetror   Vi behöver inget akvarium =)

Vi har en kristallkrona hängandes i köket, så när det är sol ute så får vi hela taket fullt av neontetror =)
Vi behöver inget akvarium, det är riktigt mysigt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0