Hundbajs i andras soptunnor...

Har just varit ute och gått en långprommis med Svante. Inte världens härligaste väder, man ser inte mer än typ 10 meter framför sig på grund av all dimma, men det va skönt ändå att komma ut på en promenad. Han fick gå mycket lös och vi tränade lite lydnad i små doser. Det gick riktigt bra, men man märker att han inte kan koncentrera sig mer än en liten stund i taget på vad vi håller på med. Så det får bli korta träningspass och flera gånger. Lite platsliggning och inkallning, samt att gå bredvid utan koppel.

Något jag ofta funderar på när vi är ute och går är om man får slänga skitpåsar i andras soptunnor. Jag är sån som nästan slaviskt plockar upp efter vår hund, duktiga jag, men sen tycker jag att det är lite pinsamt att kasta påsen i nån annans soptunna. Det är väl kanske så att de flesta hellre ser att man plockar upp efter sin hund utanför deras tomt, men det kan ju inte vara meningen att man ska behöva bära med sig den där påsen under hela promenaden sen. Jag själv skulle ju inte ha något alls emot att få andras påsar i våran soptunna, och ser egentligen inte av vilken anledning någon annan skulle ha det heller. Ändå så känner jag mig lite som att jag gör något fel och kollar mig alltid om så att ingen ser. Och skulle det vara folk i närheten, även om det inte är deras tunna, så tar jag hellre med mig påsen och försöker lura ner den i en tunna där ingen ser. Det har även hänt att jag burit med mig den där påsen under hela promenaden, för att ja varit för feg för att kasta den någonstanns.

Kommentarer
Postat av: mama

Tror inte du får slänga nåt i andras tunnor , egentligen...Fast jag förstår väl inte varför nån skulle bli sur för det, en liten liten, hårt åtknuten påse/ puss mam

2009-02-08 @ 13:07:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0